Leasing auta używanego dla firmy

Samochód w leasingu to najwygodniejsze rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, zarówno tego dużego jak i mikro. Co jednak zrobić jeśli nie stać nas na raty za nowe auto? Najlepiej skorzystać wtedy z możliwości leasingu pokontraktowego auta używanego. 

Używany i pewny?

Wielu przedsiębiorców  poszukując samochodu w leasingu  ogranicza się tylko do rynku aut nowych. Wydaje się, że wynika to przede wszystkim z niskiego poziomu zaufania do samochodów sprzedawanych na rynku wtórnym. Co jednak kiedy nie stać nas na nowy samochód w salonie? Cóż, możemy zdać się na „rosyjską ruletkę” i liczyć, że samochód, który kupimy będzie z tej uczciwszej części rynku albo… skorzystać z propozycji pokontraktowych samochodów używanych, które oferowane są przez większość obecnych na polskim rynku firm leasingowych.

Co to znaczy pokontraktowy i gdzie go kupić?

Samochód pokontraktowy to po prostu pojazd, który był użytkowany w jakiejś formie finansowania a po jej zakończeniu nie został wykupiony, tylko wrócił do leasingodawcy.

Część osób pewnie zaraz przypomni sobie dowcip „Jaki samochód wjedzie na każdy krawężnik? Służbowy!” – ale to nie tak. Czasy, kiedy samochód poleasingowy oznaczał furę z wchodzącym w podłogę sprzęgłem i przebiegiem grubo ponad 200 000 a jego kupno było proszeniem się o ciągłe wizyty w warsztacie to prehistoria. Zarówno leasingodawcy jak i leasingobiorcy zależy na tym, żeby samochód pokontraktowy był oddany w dobrym stanie. Powód jest prozaiczny, firmy nie chcą płacić za ponadnormatywne zużycie przy jego zwrocie, a wynajmujący  chce, żeby możliwa była odsprzedaż samochodu na rynku wtórnym. Kontrakty leasingowe czy wynajmu długoterminowego coraz częściej oznaczają kompleksową obsługę samochodu, koordynację przeglądów i profesjonalnych napraw w czasie użytkowania. Zmiana jest również spowodowana ewolucją sposobu sprzedaży takich aut. Dawniej były oferowane w tzw. aukcjach zamkniętych do komisów a dopiero stamtąd do firm i konsumentów. Teraz duża część podmiotów leasingujących posiada własne sieci sprzedaży, dzięki czemu mamy pewność, że na każdym etapie są one właściwie przygotowywane oraz prezentowane. Jedną z nich jest Master1.pl, należąca do jednego z największych operatorów Car Fleet Management w Polsce, Grupy Masterlease.

Czy to się opłaca?

Wiarygodność, pewność pochodzenia, gwarancja. Te trzy argumenty można wyrzucić z siebie jednym tchem. Samochód to inwestycja przynajmniej na dwa-trzy lata dlatego musisz mieć pewność, że jest ona trafiona a nabyte auto będzie dawało nam więcej korzyści niż stwarzało problemów. A o problemy nietrudno, szczególnie w używanym pojeździe. Egzemplarze pokontraktowe  mają pewną historię, która jest do wglądu przed zakupem samochodu, często dysponują również drugim kompletem opon na zmianę, co pozwala nam zaoszczędzić kilkaset złotych już na starcie.  Nie bez znaczenia będzie również miesięczna rata takiego leasingu, który w przypadku czteroletniego Opla Insignii, czyli samochodu, który dysponuje dobrym silnikiem i obszernym wnętrzem zaczyna się od 532 zł netto*.  Podsumowując wcześniejsze  i przechodząc do bardziej miękkich argumentów, samochód pokontraktowy to przede wszystkim niższa w stosunku do nowego rata oraz pewność przebiegu, pochodzenia i stanu. Ale to nie wszystko. Samochód pokontraktowych również wygoda jeśli chodzi o jego poszukiwanie, zamiast biegać po kolejnych komisach a później szukać podmiotu, który sfinansuje nasz zakup, odwiedzamy jeden z placów sprzedażowych firm leasingowych lub… sprawdzamy ofertę w Internecie. Liderzy branży, tacy jak Master1.pl, mają na swoich stronach www ponad 1000 pokontraktowych samochodów, dlatego nie będzie problemów z wyborem marki i modelu, który Was interesuje.

Plusy i minusy

W ramach podsumowania, mamy dla Ciebie szybkie zestawienie plusów i minusów leasingu auta pokontraktowego:

PLUSY:

+ pewny przebieg

+ sprawdzona historia

+ naprawy wykonywane w autoryzowanych warsztatach

+ niska rata

+ duży wybór marek i modeli

+ auto obejrzysz online

MINUSY

– mimo wszystko wyższa cena niż w typowych komisach

– brak samochodów starszych niż 5-6 lat

 

*https://www.master1.pl/oferta/leasing/41081/opel/insignia-2-0-cdti-edition?kalkulacja=

——

Artykuł sponsorowany.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułIle kosztuje garaż blaszany – przykładowe ceny
Redakcja ASmoto.pl
Motoryzacja uzależnia, mnie na pewno! Od lat pasjonat, a od niedawna rajdowiec amator.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ