Suzuki Swift Sport Hybrid

Samochody miejskie kojarzą się przede wszystkim z niskimi kosztami eksploatacji, zwinnością i wysokim poziomem bezpieczeństwa. Czy jednak mogą być propozycją dla osób, które oczekują, że każda przejażdżka będzie wywoływać szeroki uśmiech na twarzy? Okazuje się, że tak. Taki efekt gwarantuje Suzuki Swift Sport Hybrid, czyli jeden z ostatnich przedstawicieli segmentu hot-hatchy. Mieliśmy możliwość przetestowania tego auta i… już za nim tęsknimy. Dlaczego? Sprawdź to w naszej krótkiej recenzji.

Sportowa stylistyka

Suzuki Swift Sport Hybrid, choć ma identyczną bryłę jak standardowa wersja miejskiego przeboju, to wyróżnia się kilkoma sportowymi smaczkami stylistycznymi. Mamy na myśli przede wszystkim efektowny dyfuzor w tylnej części nadwozia, podwójną końcówkę wydechu oraz ogromne felgi ze stopów lekkich. Auto można zamówić w podwójnym malowaniu, gdzie dach ma inny kolor niż reszta karoserii.

Sportowych akcentów nie brakuje również w środku. Największe wrażenie robią półkubełkowe fotele, które są bardzo wygodne, a co najważniejsze zapewniają dobre trzymanie boczne podczas dynamicznej jazdy w zakrętach.

Jest szybkie. Bardzo szybkie

Suzuki Swift Sport Hybrid ma prawdziwie sportowe DNA, o czym najlepiej świadczą osiągi tego samochodu. Na papierze nie robią one może aż takiego wrażenia, natomiast nie zapominajmy, że mamy tutaj do czynienia z bardzo lekkim samochodem miejskim, w którym prędkość i przyspieszenie odczuwa się zupełnie inaczej.

Swift Sport Hybrid pierwszą setkę osiąga w czasie 9,1 sekundy. Z kolei maksymalna prędkość wynosi do 220 km/h. To więcej niż można oczekiwać od auta tej klasy, które bardzo dobrze radzi sobie na autostradzie i gwarantuje sprawne wymijanie samochodów z o wiele większymi silnikami.

Doskonale znany napęd

Suzuki słynie z tego, że nie eksperymentuje tam, gdzie nie ma takiej potrzeby. Producent od lat jest wierny sprawdzonym rozwiązaniom, do których na pewno możemy zaliczyć benzynową jednostkę napędową 1.4 BOOSTERJET. Silnik ten rozwija moc 129 KM oraz oferuje 235 Nm momentu obrotowego.

Technologia mild hybrid

Suzuki Swift Sport Hybrid to tzw. „miękka hybryda”. Suzuki konsekwentnie stosuje tę technologię w swoich modelach i jest to w pełni zrozumiałe – nie sprawia ona żadnych problemów użytkowych, a przy tym ma realne przełożenie na osiągi, zużycie paliwa i emisję spalin.

Układ mild hybrid składa się z silnika benzynowego oraz m.in. generatora elektrycznego ISG 48V, który dostarcza dodatkowej mocy i momentu obrotowego w newralgicznych momentach: podczas ruszania i przyspieszania. W efekcie auto jest wyraźnie bardziej dynamiczne, a przy tym mile zaskakuje na stacji benzynowej. W normalnych warunkach eksploatacyjnych bez trudu można osiągnąć spalanie na poziomie około 5 litrów – i to w ruchu miejskim.

Ty także możesz poczuć gwałtowny przypływ adrenaliny siedząc za kierownicą Suzuki Swift Sport Hybrid. Wystarczy, że umówisz się na jazdę testową. Zaprasza na nią autoryzowany dealer japońskiej marki – MM Cars Suzuki w Katowicach, Zabrzu, Lubinie i Warszawie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ