Volkswagen Garbus

Pasjonatów klasycznych i zabytkowych samochodów nie brakuje. I bardzo dobrze. To, w czym inni widzą jedynie złom i problem, dla innych jest wymagającym oszlifowania diamentem. Nie inaczej sprawia przedstawia się w kwestii renowacji klasycznego Volkswagena Garbusa.

Historia VW Garbusa w skrócie

Garbus to auto wyjątkowe. Pomysł na temat jego stworzenia powstał już w 1934 roku. Przede wszystkim chodziło o to, żeby samochód ten ułatwił życie zwykłym ludziom. Miał umożliwiać wygodne przemieszczanie się rodzin, osiągać prędkość 100km/h. Projekt przedstawił Ferdinand Porsche. Co ważne, samochód ‘’dla ludu’’ miał kosztować jedynie 990 marek, wobec tego zamysł był taki, aby ludzi było na niego po prostu stać. Zakładano więc ochoczo książeczki oszczędnościowe. Lud miał wpłacać pieniądze na przyszło auto. Niestety ale zebrane pieniądze przekazane zostały na nazistowską machinę wojenną. Jak więc widać jest to auto z naprawdę bogatą historią.

Po II Wojnie Światowej w 1945 roku w końcu garbusy zaczęły być masowo produkowane. Wszystko miało miejsce podczas okupowania fabryki Volkswagena przez wojsko brytyjskie. Dlatego też po rozpoczęciu produkcji i oni przemieszczali się garbusami. W następnym latach produkcja garbusów wynosiła tysiąc samochodów miesięcznie. Zaczęły powstawać takie modele jak Garbus Cabriolet, czy Volkswagen Transporter. Aż do roku 1974, kiedy to zakończono produkcję garbusów, wydano ich 11 916 519.

Garbus w rękach hobbystów

Sentyment jakim wiele osób ze starszego pokolenia może darzyć garbusy, sprawia, że model ten jest stale i hobbystycznie renowowany. Oczywiście poszukiwaniem odpowiednich części do garbusa i jego odnową nie zajmują się jedynie osoby należące do starszego pokolenia, ale i młodzi, których urzekło piękno starych garbusów. Niektórzy polują na okazje, aby móc od kogoś odkupić sprzęt, a inni dostają go w spadku po dziadkach. Jedno jest pewne; nie ma nic piękniejszego, niż nadanie drugiego życia rzeczom, które inni spisują na straty.

Jak odnowić VW Garbusa?

Po pierwsze gdy w nasze ręce wpadnie stary garbus, powinniśmy ocenić wszystkie jego elementy wymagające wymiany. Niekiedy jest tego tak dużo, że być może nie poradzimy sobie z tym, chociażby pieniężnie. Na Internecie z łatwością znajdziemy sklep dedykowany osobom, poszukującym części do garbusa. Na wielu forach poświęconych fanom tych historycznych samochodów można dowiedzieć się, jaki mniej więcej jest koszt odrestaurowania klasyka. Zazwyczaj szacowane koszty nie osiągają mniej niż 10 tysięcy złotych.

Jeśli chodzi o dostępność to nie ma z tym większego problemu. Na szczęście w dobrym sklepie z częściami do garbusa znajdziemy wszystkie potrzebne akcesoria zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Możemy również wybierać wśród wielu części blacharskich, kół, części potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania silnika, układu paliwowego, jezdnego, czy wydechowego. Warto pamiętać o ramkach do tablic rejestracyjnych – w tej kwestii bezapelacyjnie polecamy firmę Unital. To czy renowacja naszego garbusa się powiedzie, zależy od naszych możliwości finansowych, a także tego czy dysponujemy ogromnymi nakładami cierpliwości.

[Głosów:2    Średnia:4/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ