Filtr oleju silnikowego i skrzyni

Każdy samochód posiada bardzo dużą ilość układów, w których przepływające przez nie medium musi być filtrowane. Jest to między innymi układ dolotowy, gdzie zasysane powietrze powinno być wolne od wszelkich zabrudzeń. Podobnie wygląda to w układzie smarowania silnika, gdzie również nie może być mowy o żadnych ciałach stałych. Filtr MANN, zarówno jeśli chodzi o jego olejową oraz powietrzną odmianę, doskonale radzi sobie z tego typu sytuacjami. Pamiętajmy by zawsze montować wkłady filtrujące najlepszej klasy, a przede wszystkim wymieniać je regularnie.

Filtr powietrza i paliwa

Aby silnik spalinowy samochodu mógł pracować poprawnie, konieczne jest dostarczenie mu zarówno powietrza jak i paliwa. Obydwa te media muszą być oczyszczone, ponieważ inaczej mogłoby dojść do rozmaitych uszkodzeń motoru, które byłyby bardzo kosztowane w naprawie. Korzystając z filtra MANN do oczyszczania powietrza dolotowego, możemy być pewni że będzie ono wolne od wszelkich zanieczyszczeń. Firma ta ma wieloletnie doświadczenie w produkcji rozmaitych wkładów filtrujących, dzięki czemu możemy założyć, że zakupione od niej produkty spełnią wszelkie oczekiwania. W przypadku układu paliwowego natomiast filtr MANN ma za zadanie zatrzymać wszelkie zanieczyszczenia, które mogłyby być niedobre dla układu wtryskowego. Jest to ważne w szczególności w silnikach diesla z wtryskiem bezpośrednim, gdzie najmniejsze zabrudzenia mogłyby uszkodzić pompę wtryskową, pompo-wtryskiwacze albo elementy układu common-rail.

Filtr oleju silnikowego i skrzyni

Nie można też zapomnieć o lubrykacji. Wszyscy znamy powiedzenie, że jeśli nie będzie dobrego smarowania, to daleko nie zajedziemy. W przypadku oleju silnikowego konieczne jest usuwanie z jego składu wszelkich ciał stałych. Te mogłyby uszkodzić precyzyjne i delikatne elementy silnika, takie jak chociażby panewki układu korbowo-tłokowego. Układ smarowania z filtrem MANN będzie działał w taki sposób, że możemy mieć gwarancję dobrej filtracji oleju smarnego. Trzeba jednak pamiętać o regularnych wymianach zarówno oleju jak i samego filtra. Inaczej, po zapchaniu się zanieczyszczeniami, olej będzie omijał wkład poprzez specjalny zawór by-pass. Dlatego wymianę najlepiej przeprowadzać przynajmniej raz na rok, albo raz na 10-15 tysięcy kilometrów. Posiadacze aut ze skrzynią automatyczną muszą też pamiętać o regularnym jej serwisowaniu. Filtr MANN do skrzyni montuje się najczęściej pod jej spodnią pokrywą. Można jednak założyć również niewielki filtr przelotowy na wężach prowadzących do chłodnicy oleju. Tutaj również nie można zapomnieć o konieczności regularnej wymiany zarówno filtrów jak i oleju.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ