BMW e46 z dwulitrowym silnikiem w dieslu nie należy do prostych. Zna go każdy, kto kocha tę markę. Ma raczej opinię skomplikowanego, a przez to drogiego w serwisie, choć z drugiej strony oszałamia niskim spalaniem i komfortem jazdy, a także dobrym ciągiem. Inni z kolei twierdzą, że jest tak prosty w budowie, że można go naprawić w domowym warsztacie, jeśli ktoś się na tym trochę zna.
Z opinii mechaników
Mechanicy odradzają zakup szczególnie tych modeli, które mają przebieg większy niż 150 tysięcy kilometrów. Właściciela takiego auta niestety mocno pociągnie po kieszeni, choćby dlatego, że części do tego modelu są drogie.
Zaczynając od dwumasowych kół zamachowych, kół pasowych napędu osprzętu i klapek w kolektorze dolotowym (które „lubią” się urywać), koszty mogą być tylko wyższe.
Komputer radzi wymieniać olej co 25 tysięcy kilometrów, jednak zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest powtarzanie tej czynności co 15 tysięcy kilometrów.
Najczęstsze usterki
Do najczęstszych usterek BMW e46 z dwulitrowym dieslem należą awarie turbosprężarki. Ze względu na jej cenę nie warto jej wymieniać, koszt regeneracji i tak jest wysoki, a zupełnie wystarczy do dalszego użytkowania.
Z opinii właścicieli
Właściciele BMW z tym silnikiem mają podzielone opinie. Jedni sobie chwalą i jeżdżą z prawdziwą przyjemnością, tłumacząc, że to normalne, że w aucie coś wysiądzie, popsuje się czy wymaga wymiany.
Jeśli ktoś zapomina o wymianie filtru paliwa, to nic dziwnego, że pompa się psuje. Części eksploatacyjne wymagają wymiany, dzięki czemu można utrzymać auto w dłuższej żywotności.
Z kolei inni twierdzą, że ten dwulitrowy silnik diesla BWM jest wadliwy, ale do 250 tysięcy kilometrów spokojnie można nim jeździć. Silnik sam zasugeruje konieczność wymiany, gdyż kierowca zauważy głośniejszą pracę i większe spalanie niż wcześniej.
Znajdą się też osoby, które uważają, że marka BMW stawia na ilość, a nie jakość i zdecydowanie trwalsze, niezawodne auta ich produkcji to te sprzed kilkunastu lat. Czy tak jest faktycznie?
Najpopularniejszy model BMW
Ilu użytkowników, tyle opinii, ale faktem jest, że BMW nad tym popularnym dwulitrowym silnikiem w dieslu pracował od 1998 roku, kiedy to wyprodukowano go po raz pierwszy. Od tamtej pory wprowadzono wiele poprawek, a ostatnie modele wyszły siedem lat później.
Pewne jest, że jest to silnik dobry i przyjazny do jazdy, wygodny w używaniu. Jeśli właściciel o auto zadba i będzie wymieniał co trzeba w odpowiednim czasie, samochód może mu posłużyć przez długi czas.