Warto dbać o klientów. O tym, jak ważne jest zbudowanie spójnego wizerunku firmy w oczach odbiorców dobrze, wie każdy przedsiębiorca. Takie działanie nie musi wiązać się z ponoszeniem olbrzymich kosztów. Wystarczy tylko dobrze przemyśleć strategię i oprzeć się na współpracy ze sprawdzonymi partnerami. Przyjrzyjmy się roli, jaką w marketingu odgrywają gadżety reklamowe.
Skuteczność forma reklamy
Reklama masowa, kierowana do szerokich grup odbiorców wciąż jeszcze cieszy się ogromną popularnością. Czy jednak jest ona jeszcze skuteczna i w pełni wywiązuje się z powierzonych jej zadań? Doskonałym przykładem masowego przekazu są reklamy telewizyjne i radiowe. Co je łączy? Na pewno bardzo wysoki koszt, zarówno produkcji, jak i emisji. Wielomilionowe kwoty, których żądają czołowi nadawcy, sprawiają, że na taką inwestycję mogą sobie pozwolić jedynie najwięksi gracze rynkowi. Co ciekawe, masowość nie jest w tym przypadku równoznaczna z gwarancją osiągnięcia sukcesu. Większość telewidzów i słuchaczy w chwili rozpoczęcia bloku reklamowego po prostu zmienia kanał. Dodatkową wadą jest niemożność precyzyjnego kierowania treści reklamowych. Duże koszty i stosunkowo niewielka efektywność nie jest drogą, którą warto polecić.
Zdecydowanie lepszą skutecznością mogą się pochwalić działania wykorzystujące do celów promocyjnych gadżety reklamowe. Otrzymanie nawet drobnego upominku sprawia, że klient czuje się wyróżniony, a między nim i oferentem nawiązuje się specyficzna więź mogąca posłużyć za fundament przyszłych relacji handlowych. Badania ankietowe potwierdzają, że ponad 80% małych i średnich firm korzysta z gadżetów reklamowych podczas budowy wizerunku przedsiębiorstwa i co niemniej istotne robi to w sposób skuteczny. Podstawowe zalety wymieniane w kontekście upominków reklamowych to między innymi utrwalenie istnienia marki w świadomości odbiorcy, łatwość wypromowania nowego produktu lub usługi i umocnienie pozytywnych wrażeń u klientów — ten zbiór cech buduje perspektywę zwiększenia sprzedaży i nawiązania trwałych kontaktów.
Najlepsze gadżety reklamowe
Co wybrać? W celu znalezienia odpowiedzi postanowiliśmy zapoznać się z ofertą poznańskiej firmy BV FORMAT. Jak się okazuje, największą popularnością cieszą się upominki o charakterze użytkowym. Wręczenie prezentu w postaci przedmiotu, który okaże się dla odbiorcy użyteczny jest równoznaczne z tym, że na stałe zagości on w życiu potencjalnego klienta. Ulotka najczęściej ląduje w koszu, dyskusyjne ozdoby w postaci proporczyków pokrywają się kurzem, ale już brandowane pendrivy, czyli nośnik pamięci na dłużej zagoszczą na biurkach i w kieszeniach osób obdarowanych. Każdorazowe użycie wiązało się będzie ze wzbudzeniem impulsu dobrych skojarzeń, a to wartość trudna do przecenienia.
Jeśli jednak postanowimy wybrać coś z katalogu rzeczy mniej przydatnych, a bardziej dekoracyjnych to postawmy na przykład na magnesy. Wykonane na elastycznym podkładzie mogą być produkowane w niemal dowolnych kształtach odzwierciedlających zarys produktu lub logo firmy. Magnesy są powszechnie lubiane, często umieszczamy je na lodówkach i w innych dobrze widocznych miejscach, co sprawia, że towarzyszą nam one każdego dnia, utrwalając w pamięci przekaz zawarty w projekcie. Niezależnie od wybranej formy pamiętajmy jednak, aby te drobne prezenty cechowały się najwyższą jakością.