Kilka słów o historii auta VW Bulik

0
620

Kultowe samochody z dawnych lat wciąż cieszą się ogromną popularnością, szczególnie wśród prawdziwych miłośników zabytkowej motoryzacji. Nie inaczej jest z samochodami koncernu Volkswagen. Historia VW Bulik jest szczególnie ciekawa. To samochód, którego pierwsze modele produkcyjne wyjechały z fabryki ponad 70 lat temu. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym kultowym samochodzie i skąd tak naprawdę wzięła się nazwa Bulik? Poznaj historię tego wyjątkowego Volkswagena.

Volkswagen Bulik – cud techniki z 1947 roku!

Pierwsze modele Volkswagena Bulik powstały w 1947 roku w fabryce w Wolfsburgu. Konstrukcja, a raczej szkice pierwszego Bulika były dość nietypowe. Wskazywały na kształt „pudełka” z siedziskiem kierowcy z przodu, natomiast z silnikiem umieszczonym w tylnej części pojazdu. Kluczowym atutem tego pojazdu był fakt, że mógł unieść ładunek o wadze aż 750 kilogramów!

Co oznacza Bulik? To skrót, który kultowy Volkswagen przejął od słów „Bus Lieferwagen”. Pierwsze wersje produkcyjne Volkswagena Bulika występowały w wariantach: samochodu dostawczego, pojazdu specjalnego, 8-osobowego mikrobusa oraz sklepu obwoźnego. Na przestrzeni lat firma zdecydowała się też na produkcję Volkswagena Bulika w wersji karetki oraz modelu Samba, czyli turystycznego minibusa.

A może masz w swoim garażu kultowego Bulika i chcesz zadbać o jego stan techniczny oraz wizualny? Do tego potrzebujesz oryginalnych części zamiennych. Znajdziesz je na stronie sklepu internetowego pod adresem: https://garbus.pl/vw-bulik-t1.

Historia VW Bulik – co warto wiedzieć o tym kultowym pojeździe?

Bulik to obecnie zabytkowy samochód, który wyróżniał się spalaniem paliwa na poziomie do 9 litrów na 100 kilometrów, nośnością do 825 kilogramów oraz prędkością maksymalną na poziomie 85 km/h. Porównując to do obecnych osiągów samochodów osobowych i dostawczych, nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Niemniej jednak w latach 1947-1956 takie osiągi były prawdziwym osiągnięciem techniki motoryzacyjnej.

Choć na całym świecie sprzedano miliony egzemplarzy Volkswagena Bulika, to jednak obecnie dostępność części zamiennych do tego kultowego auta jest dość ograniczona.

Jeśli masz taki pojazd w swojej kolekcji antyków motoryzacyjnych, koniecznie odwiedź sklep garbus.pl. W jednym miejscu znajdziesz wszystkie niezbędne części, potrzebne do utrzymania Bulika w należytej kondycji wizualnej i mechanicznej.

Jakie były dalsze losy auta VW Bulik?

Warto dodać, że do 1967 roku z taśm produkcyjnych zjechało już około 1,8 mln egzemplarzy Volkswagena Bulika. Na przestrzeni lat koncern VW wprowadzał modernizację pojazdu, co poskutkowało pojawieniem się wersji T1, T2 (ogórki) oraz T3 (tzw. kanciaki). Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że wiele modeli Bulika w wersji T2 było wykorzystywanych jako wozy drabiniaste w straży pożarnej.

Zainteresowała Cię historia kultowego Volkswagena Bulika? Więcej dowiesz się we wpisie blogowym na stronie: https://garbus.pl/volkswagen-t1-historia-popularnego-bulika-poradnik.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ