Oklejanie reklamowe samochodów to jeden ze sposobów prowadzenia działań marketingowych. Daje możliwość dotarcia nie tylko do szerokiego grona odbiorców, ale także zwiększa świadomość marki czy pomaga w wypromowaniu konkretnej akcji reklamowej czy kampanii marketingowej prowadzonej na szerszą skalę. Co warto wiedzieć o reklamowym oklejaniu samochodów? Sprawdzimy w poniższym wpisie.

Oklejanie samochodów – wiele zastosowań

Oklejanie samochodu folią ma wiele zastosowań. Z jednej strony, jeśli oklejamy samochód prywatny, to przede wszystkim chcemy zadbać o ochronę lakieru. Folia chroni nasze auto przed różnymi czynnikami zewnętrznymi, jak błoto, sól czy promieniowanie słoneczne. Z drugiej strony, wiele osób decyduje się na oklejenie samochodu folią w celu zmiany jego całkowitego koloru i co za tym idzie – wyglądu. To z pewnością dobra metoda na odświeżenie wizerunku naszego auta. Trzecie zastosowanie to oklejanie reklamowe samochodów, które jest coraz popularniejszą formą reklamy i ma na celu promocję marki czy produktu. Decyduje się na nie wiele firm, szczególnie takich, których pracownicy często się przemieszczają, nie tylko w obrębie danego miasta czy regionu, ale także po całej Polsce. To dobry sposób na mobilną reklamę i wyróżnienie się spośród milionów aut, które jeżdżą po drogach.

Oklejanie reklamowe samochodów – z jakiej folii warto skorzystać?

Myśląc o oklejeniu samochodu reklamą warto mieć świadomość, jakie są rodzaje folii do oklejania pojazdów i z których warto skorzystać. Wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje: folie monomerowe, polimerowe i wylewane.

Najtańsze i najbardziej krótkotrwałe są folie monomerowe. Można je stosować tylko w przypadku krótkookresowej reklamy, którą planujemy okleić nasze auto. Stosuje się je do wyklejenia małych elementów samochodu i idealnie nadaje się podczas kilkudniowych akcji promocyjnych czy reklamowych, np. podczas konkretnego wydarzenia, w czasie którego auto jest rekwizytem i może być dobrym nośnikiem przekazu reklamowego.

Droższe i trwalsze są folie polimerowe. Ich trwałość i wytrzymałość może służyć nawet do 7 lat. Dzięki odpowiedniej elastyczności folia ta może być delikatnie formowana na nieco przetłoczonych powierzchniach. Poza samochodami, folia polimerowa może być także stosowana na tablicach reklamowych czy szyldach firmowych czyli wszędzie tam, gdzie będzie narażona na długotrwałe oddziaływanie czynników zewnętrznych, jak np. deszcz, wiatr czy promieniowanie słoneczne.

Najdroższym, ale i najbardziej trwałym rodzajem folii samoprzylepnej jest folia wylewana. Najczęściej stosowana do oklejania cało powierzchniowych grafik reklamowych lub stosowana podczas zmiany koloru auta. Ten rodzaj folii może dostosować się do przetłoczeń czy wytłoczeń, a także obłych kształtów karoserii. Estetyka wykonania porównywalna jest do lakierowania, mimo że koszty są dużo niższe niż lakierowanie samochodu.

Samochód oklejony folią – jak o niego dbać?

Bez względu na to czy okleimy samochód folią ochronną (bezbarwną), czy reklamową, nie trzeba o nią jakoś szczególnie dbać. Zasady czystości samochodu pozostają takie same – wystarczy nie używać zbyt agresywnych środków chemicznych czy czyszczących. Należy unikać także myjni automatycznych, lepiej wybrać myjkę ciśnieniową, która skuteczniej i bez obaw o lakier pomoże nam zadbać o wygląd samochodu. Warto także stosować środki do pielęgnacji lakieru, np. wosk, który będzie przeznaczony do folii.

Oklejanie reklamowe samochodu to świetny sposób na skuteczną reklamę i dotarcie do potencjalnych klientów. Duże marki niejednokrotnie się o tym przekonały, ale także średnie czy małe przedsiębiorstwa powinny skorzystać z tego typu promocji.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ