Opel 1.4 turbo awaryjność

Silnik 1.4 Turbo w Oplach to jeden z sześciu najpopularniejszych silników wybieranych obecnie przez kierowców. Jego pierwszy występ to Merivia B, gdy można było go kupić w wersji o mocy 120 lub 140 KM. Jest to też pierwszy tak mały silnik włożony do flagowego modelu Opla Insignia. Małą pojemność zrekompensowano dodaniem turbosprężarki. Było to konieczne ze względu na przepisy dotyczące ilości spalin.

Bezawaryjny

Duże zainteresowanie zawdzięcza temu, że ma opinię silnika praktycznie bezawaryjnego. Oczywiście jakieś usterki się zdarzają, wiadomo też na co szczególnie zwracać uwagę, bo psuje się najczęściej i w większości modeli.

Układ napędowy

Najwięcej problemów właściciele silnika Opla 1.4 Turbo odnotowali z układem napędowym i jest to właściwie najbardziej kosztowny temat w omawianym typie silnika.

Opel 1.4 turbo awaryjnośćZdecydowanie problematyczne jest koło dwumasowe jako słaby element silnika. Taką samą opinię ma również skrzynia biegów, szczególnie sprzęgło może ulec awarii. Kierowcy skarżą się, że po przejechaniu 120 tysięcy kilometrów skrzynia pada, a jej remont to koszt nawet dwóch tysięcy złotych.

Zdarzają się również awarie turbosprężarek, ale stosunkowo rzadko. Słabsze elementy warto co jakiś czas kontrolować.

Spalanie

Niektórzy kierowcy narzekają na zbyt duże spalanie i głośną pracę silnika.

Sam producent podaje średnie zużycie paliwa 5,5l/100 km, w testach natomiast użytkownicy podawali 6,2l/100 km. Na forach kierowcy podają czasem nawet 10l/100km.

Instalacja gazowa

Silnik Opla 1.4 Turbo jest bardzo tani w eksploatacji. Szczególnie polecany jako świetnie współpracujący z instalacją gazową i choć gazu pali jak smok, to przy cenie gazu i tak jest znacznie bardziej opłacalny niż sama benzyna czy diesel.

Wolnossące wersje są odpowiednie dla osób, które dopiero ukończyły kurs prawa jazdy i nie czują się jeszcze na drogach pewnie, więc nie zależy im na szybkości.

Pozytywne zaskoczenie

 Silnik 1.4 Turbo może pochwalić się dobrą relacją jakości w stosunku do ceny. Dla wielu użytkowników okazał się pozytywnym zaskoczeniem. Jest napędzany bezobsługowym łańcuchem rozrządu, a ten raczej awarii nie ulega. Trwała jest w nim również raczej elektronika sterująca.

Ople i Chevrolety

Silnik ten można znaleźć w praktycznie wszystkich Oplach, ale również w niektórych Chevroletach. Samochód w spokojnej pracy radzi sobie doskonale. Przy spokojnej, codziennej jeździe powinno długo posłużyć, a wielu kierowców potwierdza, że jeździło na takim silniku rok, a nawet dwa lata bez jakiejkolwiek awarii.

[Głosów:8    Średnia:3.8/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułOximo wycieraczki
Następny artykułOpłata akcyzy

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ