woskowanie samochodu

Automatyczne myjnie w ramach standardowych programów oferują mycie i woskowanie samochodu. Jednak nie jest to satysfakcjonujące rozwiązanie. Preparat jest jw nich jedynie natryskiwany. Brak polerowania sprawia że mogą powstać plany, a samo woskowanie stanowi tylko krótkotrwałe zabezpieczenie przed kurzem i brudem. Aby zapewnić długotrwałą ochronę przed wodą i zanieczyszczeniami, najlepiej samochód nawoskować osobiście. Może to stanowić ciekawą zabawę, jeżeli zaangażujemy do tego całą rodzinę i każdemu powierzymy oddzielny element karoserii. Dokładne polerowanie każdego elementu samochodu pozwoli też wychwycić ewentualne uszczerbki lakieru i odpowiednio je zabezpieczyć.

Jak wybrać wosk?

Pomimo iż wybór w sklepach gotowych preparatów jest ogromny, wybór odpowiedniego wosku może nastręczyć trochę kłopotu. Możemy zdecydować się na pastę, mleczko oraz olejek- a to wszystko zależy od tego, czy będziemy woskować samochód umyty i mokry i czy umyty, ale już wyczyszczony. Ogromny wpływ na wybór rodzaju preparatu ma stan karoserii – do nowych, nie zniszczonych, najlepsze będą mleczka i olejki. Z kolei lekko zszarzałą i porysowaną karoserię starszych aut doskonale odnowią i nabłyszczą pasty.

Technika woskowania

Jeżeli wybierzemy woskowanie na mokro mleczkiem lub olejkiem, spędzimy na pracy mniej czasu, niż w wypadku woskowania na sucho. Płynna forma wosku lepiej dociera we wszystkie miejsca, łatwiej też się ja nanosi. Z kolei technika sucha, przy użyciu pasty, daje lepsze efekty przy właściwym polerowaniu, pozwala też precyzyjniej dawkować sam wosk. Sama technika pracy nie jest zbyt skomplikowana. Niedużą ilość wosku należy nanieść na karoserię, a następnie kolistymi ruchami tak długo wcierać, aż uzyskamy efekt lustra. Nie wskazane jest stosowanie polerem mechanicznych, przy nie właściwym użyciu mogą zedrzeć lakier.

Jak ułatwić sobie pracę?

Na dokładnie umyte auto wosk nakładamy albo po wyschnięciu karoserii, albo kiedy jeszcze będzie mokra. Unikamy pracy w gorące dni, temperatura nie powinna przekraczać 20 stopni. Gdy będzie za gorąco, wosk zasycha zbyt szybko i utrudnia polerowanie. Pracujemy czystymi ściereczkami, z mikrofibry lub irchy..

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułAkcesoria niezbędna na motor
Następny artykułOgrzewanie postojowe
Redakcja ASmoto.pl

Motoryzacja uzależnia, mnie na pewno! Od lat pasjonat, a od niedawna rajdowiec amator.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ