płyn chłodniczy

Płyn chłodniczy jest trzecim najważniejszym płynem w naszym samochodzie. Za co odpowiada? Na pewno za utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika samochodowego. Niedobór tego płynu może doprowadzić nawet do przegrzania i zatarcia się silnika. Jak się wziąć za uzupełnianie płynu chłodniczego? Kiedy należy go uzupełniać? Koniecznie musimy znaleźć odpowiedzi na te wszystkie pytania.

Uzupełnianie płynu chłodniczego – kiedy i jak należy to zrobić?

Uzupełnianie płynu chłodniczego jest konieczne. Kiedy należy to robić? Wszystko jest zależne od samego płynu. Płyn chłodniczy uniwersalny uzupełnia się co dwa lata. Czasami producent podaje, że jest to okres pięciu lat. Jednak pamiętajmy, że powinniśmy płyn chłodniczy wymieniać zawsze, gdy jest zanieczyszczony oraz także przy każdym bardzo poważnym szeregu napraw.

Musimy mieć świadomość, że płyn chłodniczy zużywa się podczas pracy, tracąc wszelkie swoje ochronne właściwości. Poza tym, jego ilość będzie się zmniejszała na skutek wycieków, czy też parowania. W płynie pojawić się mogą także pewne zanieczyszczenia z układu chłodniczego, czy też (już w najgorszym przypadku) olej silnikowy.

Gdy wiemy, że uzupełnianie płynu chłodniczego powinno mieć miejsce raz na dwa lata, to wcale nie oznacza, że nasz płyn nie wymaga kontroli. Producenci są zgodni, aby raz w roku go kontrolować. Najlepiej przed zimowym sezonem. W razie potrzeby,powinniśmy je uzupełnić do wartości wymaganych. A jak się sprawdza, czy właściwa jest odporność na zamarzanie? Stosuje się specjalne glikomaty.

Jeśli chodzi o to, kiedy uzupełniać płyn chłodniczy, to już co nieco wiemy. Pora się dowiedzieć, jak to zrobić. Na pewno powinniśmy przygotować pojemnik, w którym umieścimy zużyty płyn chłodniczy. Musimy do oddać do specjalnego punktu. Przy wymianie załóżmy rękawice ochronne oraz okulary. Silnik samochodu, gdy następuje uzupełnienie płynu chłodniczego musi być zimny.

Pod autem umieśćmy spore naczynie, do którego będzie płyn zlewany. Następnie odkręćmy korek chłodnicy oraz koniecznie spustowy korek, który się znajduje w jej części dolnej. Po mniej więcej kilkunastu minutach cały płyn spłynie z chłodniczego układu do naczynia. Później należy wkręcić korek spustowy.

Do układu wlewa się odpowiednią ilość nowego płynu. Kolejny krok to wkręcenie korku w chłodnicy. Koniecznie musimy po tym uruchomić silnik. Po osiągnięciu przez niego roboczej temperatury następuje uzupełnianie poziomu płynu.

Układ w niektórych przypadkach może od nas wymagać odpowietrzenia. Do tego stosuje się specjalne zaworki. Na pewno sobie z tym poradzimy. Możemy także skorzystać z ogrzewania w samochodzie. Gdy silnik ostygnie, to należy zakręcić korek chłodnicy. Więcej na temat wymiany płynu chłodniczego znajdziesz pod adresem: https://autokosmetykaranking.pl/poradnik/jak-uzupelnic-plyn-chlodniczy/cdne_tinf

Płyny do chłodnicy – czy można je mieszać?

 A czy płyny do chłodnicy można mieszać? Na pewno kolor płynu chłodniczego to w głównej mierze funkcja pomocnicza. Wyjątkiem jest płyn zielony, w którym to jest stosowany glikol propylenowy. Wszystkie płyny pozostałe do chłodni możemy dowolnie mieszać, ale tylko, gdy mają one do siebie podobne techniczne parametry.

Co to dokładnie oznacza? Płyny oparte powinny być o ten sam rodzaj glikolu. Powinny one być przeznaczone do pracy z określonym materiałem, z którego jest wykonany układ, a do tego zapewniać powinny ten sam poziom ochrony. Gdy porozmawiamy z osobą, która pracuje w sklepie motoryzacyjnym, to na pewno nam pomoże i rozwieje wszelkie pojawiające się wątpliwości. Możemy być tego pewni.

Pamiętajmy, aby poświęcić odpowiednią ilość czasu na uzupełnianie płynu chłodniczego i zrobić to porządnie i dokładnie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ