5 zalet kultowego VW Garbusa

Chyba nikomu nie trzeba przedstawiać VW Garbusa. Na miano kultowego zasłużył niebezpodstawnie. Rozpoczęcie jego produkcji to jeszcze czasy przed wojną, a w odświeżonych wersjach produkowany był jeszcze do niedawna. Jego forma przetrwała więc ponad 70 lat! Został zaprojektowany przez Ferdinanda Porsche i w założeniu miał być niedrogim i praktycznym samochodem dla każdego. Projekt w pełni się udał. Świadczy o tym liczba sprzedanych egzemplarzy, wynosząca ponad 21 milionów! Co w takim razie złożyło się nad tak duży sukces tego modelu? Poniżej 5 najważniejszych zalet VW Garbusa, dzięki którym samochód ten był tak popularny.

1.  VW Garbus – samochód dla każdego

Ferdinand Porsche przy projektowaniu samochodu miał spełnić pewne warunki. Auto miało być tanie, musiało mieścić 5 osób i niedużo palić. Taki właśnie był VW Garbus w tamtych latach. Jego cena była w przybliżeniu kosztem zakupu motocykla, co sprawiało, że mógł sobie na niego pozwolić niejeden obywatel. Dzięki wszechstronnemu, jak na tamte czasy wnętrzu, auto mogło przewozić rodzinę z trojgiem dzieci, co było główną zaletą. Dodatkowo auto nie spalało dużo, a koszt części do Garbusa był nieduży, co przekładało się na niskie koszty eksploatacji.

2.  Duża moc silnika typu bokser

Pomijając kwestię funkcjonalności i niski koszt części do Garbusa, warto wspomnieć o jego osiągach. Silnik VW Garbusa o mocy ponad 20 koni mechanicznych pozwalał na rozpędzenie pojazdu do prędkości około 100 km/h. To był bardzo dobry wynik, który pozwalał cieszyć się jazdą. W 2 połowie XX wieku osiągi wzrosły i 35 KM pozwalało rozpędzić VW Garbusa do zawrotnej prędkości 115 km/h! W tamtych czasach były to bardzo konkurencyjne i cieszące właścicieli wyniki.

3.  VW Garbus mechanicznie nieskomplikowany

Choć części do Garbusa były tanie z powodu jego popularności, to jednak założenie projektanta było inne. Silnik VW Garbusa był bardzo prosty w budowie. Dzięki temu był także niezawodny. W razie czego jednak sam właściciel mógł zająć się usterką. Dzięki tak prostej konstrukcji mechanicznej zyskał spore grono miłośników, do których zaliczali się nie tylko majsterkowicze.

4.  Zakup na lata – wysoka trwałość Garbusa

Wspomniana wcześniej prosta konstrukcja powodowała, że choć części do Garbusa były tanie, to niekoniecznie potrzebne. Według ówczesnej koncepcji raz kupiony samochód miał służyć długie lata. Takie też stały się wszystkie samochody Volkswagena, co nierzadko widzimy na naszych drogach. W przypadku Garbusa wystarczy popatrzeć na modele, które mają już kilkadziesiąt lat i wciąż pojawiają się na zlotach pasjonatów o własnych siłach.

5.  Charakterystyczny kształt nadwozia

Największą chyba zaletą VW Garbusa jest chyba jego wygląd. Na etapie projektu raczej nikt nie spodziewał się, że auto to zostanie tak polubione za swój wygląd. Niektórzy nazywają je uroczym i trudno się z tym nie zgodzić, gdy patrzymy na te okrągłe lampy. Podczas amerykańskiej ekspansji niepoważny wygląd samochodu i jego mała wielkość zostały skutecznie wykorzystane w kampanii reklamowej. Pozwoliło to na odnalezienie się VW Garbusa na amerykańskim rynku pełnym dużym krążowników szos, takich jak Cadillac czy Chevrolet.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ