Jak zabezpieczyć swój samochód przed korodowaniem

Nawet kilkuletni samochód może być już częściowo skorodowany. Aby zapobiec pojawieniu się ognisk rdzy, trzeba regularnie go zabezpieczać, stosując odpowiednie środki na bazie wosków i dodatków impregnacyjnych. Sprawdzą się zarówno twarde masy aplikowane przy użyciu dysz i pistoletów, jak i nakładane metodą natryskową neutralizatory rdzy. Warto zatem poznać wszystkie konieczne prace, które przedłużą trwałość karoserii, podwozia, a także wewnętrznych części w szczelinach, które również mogą ulegać korodowaniu.

Jak zabezpieczyć karoserię przed korozją – po pierwsze regularne mycie, glinkowanie, woskowanie

Brudny samochód, który posiada ubytki na karoserii szybciej ulega korodowaniu i z pewnością nie jest to wiedza tajemna, dlatego trzeba pamiętać, o tym by nie doprowadzać do grubej warstwy kurzu, piasku, błota i innych zanieczyszczeń na karoserii. Po gruntownym myciu, jeśli powierzchnia nie jest idealnie gładka, na wiosnę lub jesień, warto wykonać glinkowanie. Ten proces pozwoli usunąć warstwy żywicy i uporczywe zanieczyszczenia bez niszczenia warstwy lakieru. Tutaj konieczne jest dopasowanie glinki o odpowiednim stopniu twardości i ścieralności, a także dobranie do niej płynu zapewniającego poślizg, który jest niezbędny, by nie uczynić więcej szkód niż pożytku. Brak poślizgu sprawia, że glinka rysuje karoserię. Trzeba stosować ruch posuwisty i wykonywać pracę po fragmencie. Każdorazowo wymieniając zabrudzoną glinkę na nową. Po skończonym myciu można przystąpić do woskowania, o ile nie ma widocznych ubytków. Jeśli takowe istnieją należy je zniwelować lakierem zaprawkowym lub stosując standardowe lakierowanie całego elementu.

Usuwanie rys na powierzchni powłoki lakierniczej zapobiegnie rozwojowi korozji

Jak zabezpieczyć karoserię przed korozjąJeśli po umyciu samochodu okazuje się, że na powierzchni widoczne są rysy, konieczne jest zastosowanie polerki mechanicznej, a także pasty polerskiej. Można też użyć szmatki z mikrowłókna i pasty polerskiej, jednak ręczne usuwanie rys się nie sprawdza w przypadku większych powierzchni. Połączenie odpowiedniego pada polerskiego, a także pasty o odpowiedniej gradacji gwarantuje usunięcie rysy, która nie sięga koloru lakieru, a jedynie warstwy nawierzchniowej. W przypadku, gdy rysa sięga podkładu, konieczne jest ponowne lakierowanie. Oczyszczenie i odtłuszczenie elementu to pierwsza konieczna czynność, potem następuje nałożenie szpachli, podkładu. A następnie warstw lakieru w odpowiednich odstępach czasu. Często lakieruje się również sąsiednie elementy, aby uzyskać bardziej naturalny efekt. Wszelkie ubytki na lakierze powodują, że dostaje się do nich wilgoć, a ta jest zarzewiem korodowania, dlatego tak ważne jest dbanie o powłokę lakierniczą.

Zabezpieczenie podwozia przed korozją – jak zrobić to dobrze?

Oczywiście najbardziej na korozję narażone jest podwozie, wszak ono ma najbliższą styczność z tym co znajduje się na drodze, zatem zarówno zanieczyszczeniami, piaskiem, solą drogową, jak i kamieniami. Dlatego jego czyszczenie i konserwacja są bardzo istotne. Na samym początku warto umyć podwozie używając do tego myjki ciśnieniowej, bo w ten sposób pracę można przeprowadzić najszybciej.  Można użyć sprężarki do usunięcia wilgoci z trudno dostępnych miejsc. Po wyschnięciu elementów można przyjrzeć się czy widoczne są ślady korodowania. Jeśli tak, trzeba użyć drucianej szczotki i zedrzeć rdzę. Potem można nałożyć środek w sprayu, czyli neutralizator rdzy. Trzeba pamiętać o zabezpieczeniu wszystkich istotnych elementów, które nie będą poddawane konserwacji, zatem konieczne jest zasłonięcie układu wydechowego, hamulców i wahaczy. Można do tego użyć folii malarskiej lub taśmy. Na koniec stosuje się preparat konserwujący podwozie w formie masy aplikowanej za pomocą pędzla lub pistoletu.

Ochrona profili zamkniętych przed działaniem wody, piasku, soli i środków chemicznych

Podobnie jak w przypadku podwozia, tak jeśli chodzi o profile zamknięte, w obrębie progów, podłużnic, dachu, drzwi czy maski, również trzeba zastosować odpowiednie zabezpieczenie. Konserwacja profili zamkniętych odbywa się przy użyciu preparatów na bazie wosku i lanoliny. Środek ma właściwości penetrujące, wypierające wodę i wilgoć. Konieczne jest zastosowanie pistoletu ze specjalną dyszą. Dzięki temu konserwacja profili zamkniętych może być skuteczna.  Aby wprowadzić środek należy zlokalizować fabryczne otwory, potem wystarczy wprowadzić narzędzie wypełnione preparatem antykorozyjnym.

Wiele osób zapomina o tym, jak ważne jest zabezpieczenie tych elementów, które nie są widoczne gołym okiem. Należy wiedzieć, że właśnie od środka najszybciej postępuje korozja. Zatem stosowanie odpowiednich środków do konserwacji profili zamkniętych jest niezbędne.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ